MPSV startuje kampaň Právo na dětství

MPSV startuje kampaň Právo na dětství

Ministerstvo práce a sociálních věcí zahájilo poslední dubnový den informační kampaň Právo na dětství. Ministerstvo jí chce napomoci komplexní změně v zajišťování péče o ohrožené děti. Cílem kampaně je podnítit celospolečenskou diskuzi na toto téma a zapojit do systémových změn odbornou i laickou veřejnost. Kampaň poběží až do konce října 2015 a bude rozdělena do čtyř tematických okruhů: Dítě jako subjekt práv, Prevence v biologické rodině, Podpora pěstounské péče, Systém po transformaci. Kampaň, kterou realizuje společnost McCANN Erickson Prague, je postavená na právu dětí na hezké vzpomínky. Jako klíčový vizuál byl zvolen motiv dítěte s otevřeným fotoalbem, v němž na prvních osmnácti stranách schází fotografie. Tento jednoduchý symbol odráží hlavní myšlenku projektu: Sebelepší péče v ústavu dítěti nenahradí zážitek dětství v rodině.

Ministryně práce a sociálních věcí Mgr. Michaela Marksová uvedla, že kampaň přinese videa pro odbornou i širokou veřejnost, odborné konference, diskuzní skupiny, putovní výstavu nebo e-learningové moduly. Všechny tyto aktivity by měly podle ministryně zvýšit povědomí veřejnosti o problematice ohrožených dětí a rodin a podpořit transformaci systému včetně zvýšení zájmu o náhradní rodinnou péči. „Kampaň je zaměřena také na politiky a političky, protože tam jsme zaznamenali mnoho různých výroků, které považuji za extrémně neprofesionální, a doufám, že pramení pouze z neznalosti a ne ze zlé vůle,“ uvedla ministryně Marksová.

Speciální webové stránky ke kampani najdete zde. Náklady na kampaň, které budou hrazeny z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu České republiky, činí přibližně 16,6 milionu korun.

Zdroj informací a fotografie: www.mpsv.cz

Diskutujte k tématu

Copyright © 2011 Vhled. o.s. Všechna práva vyhrazena. Jakékoli převzetí obsahu tohoto webu je možné jen se souhlasem jeho provozovatele.